سوال درباره کرک هش sha256 در صورت دانستن شکل پسورد

بپرسید
  • hamed92 hamed92
  • 110 ماه قبل
  • 110 ماه قبل
  • 3050 نمایش

0

{{ digitTrunc(content.likes) }}

با سلام و عرض خسته نباشید. من تازه با itpro آشنا شدم. دقیق نمیدونم سوالی که مطرح میکنم در این سایت مناسب هست یا نه و بخاطر همین اگه با گذاشتن این سوال قانونی از قوانین سایت رو نقض میکنم همین الان عذرخواهی میکنم. (اگر سوال رو در جای نامناسبی می پرسم بی زحمت کمکم کنید که سوالم رو از کجا بپرسم چون خیلی بهش نیاز دارم) یک مشکلی برام پیش اومده ممنون میشم کمکم کنید. من چون اطلاعات برنامه نویسیم زیاد نیست، لطف میکنید اگه با جزییات توضیح بدید.

می خواستم بپرسم که آیا این امکان دارد که یک کدی (حالا با هر زبان برنامه نویسی) نوشت که با فرض دانستن شکل پسورد، بتواند هش sha256 را کرک کند؟

مثلا ما یک هش sh256 داریم و شکل پسورد ما به صورت ##########-# میباشد بدین صورت که کاراکتر اول عدد 1 تا 25، کاراکتر دوم خط فاصله و هر کدام از کاراکترهای بعدی یعنی از سوم تا دهم میتواند شامل حروف A تا Z (حروف بزرگ) و a تا z (حروف کوچک) و اعداد 0 تا 9 باشند (در مجموع 12 یا 13 کاراکتر). بعد کد بیاد تمام حالت های این عبارت را بررسی کند و هر حالت را تبدیل به هش sha256 کند (فکر کنم یک کد کوتاه دارد) و چک کند که آیا هش بدست آمده با هش مورد نظر ما یکی می باشد یا نه و در صورت برابر بودن، آن پسورد را چاپ کند.

1- آیا اصلا نوشتن این کد امکان پذیر هست یا نه؟ و با چه زبانی بهتر است؟

2- اگر امکان پذیر است، آیا این کد می تواند کل پروسه انجام کد (بررسی تمام حالات) را در یک روز یا دو روز و یا در حد چند روز انجام دهد؟ و چگونه؟ (چون تعداد کل حالت ها بسیار زیاد است)

3- می دونم که در اینجا نمیتونم درخواست نوشتن کد کنم ولی میخواستم بدونم از کدام سایت، نرم افزار یا ... درخواست همچین کدی کنم؟

و اگر روشی غیر از نوشتن کد وجود دارد، یعنی روشی که با دانستن شکل پسورد بتوان هش را کرک کرد، لطف کنید هم معرفی کنید هم طرز استفاده اش رو.

بازم ممنون میشم اگه کامل توضیح بدید. با سپاس.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

پاسخ ها به این سوال

پاسخ ها به این سوال

{{ digitTrunc(post.likes) }}

این پست در تاریخ {{ dateString(new Date(post.deleteDate)) }} توسط {{ post.deletedByUser }} حذف شده است.

دلیل حذف: {{ post.deleteReason ?? 'نامشخص' }}

{{ err }}
{{ post.userAchivements.rhodiumAchievements }}
{{ post.userAchivements.platinumAchievements }}
{{ post.userAchivements.goldAchievements }}
{{ post.userAchivements.silverAchievements }}
{{ post.userAchivements.bronzeAchievements }}
{{ timeSince(new Date(post.date)) }} قبل

برای ثبت پاسخ خود در وب سایت وارد حساب کاربری خود شوید
قابلیت ارسال مطلب توسط مدیریت سایت غیر فعال شده است