محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

Jammer چیست؟ معرفی تجهیزات تخریب سیگنال وایرلس به زبان بسیار ساده

دستگاه تخریب سیگنال تلفن همراه یا Cell-Phone Jammers در واقع دستگاهی است که بوسیله تولید سیگنال الکترونیکی در همان فرکانسی که دستگاه های تلفن همراه فعالیت می کنند و ایجاد نوسانات بسیار در این سطح از فرکانس باعث بلاک ( Block ) شدن ارتباط بین تلفن همراه و دکل مخابراتی نزدیک به تلفن همراه می شوند و در نهایت باعث عدم توانایی استفاده از این سیستم خواهند شد .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

شخصی که از تلفن همراه استفاده می کند نمی تواند بفهمد که دلیل قطع ارتباط و عدم توانایی در برقراری ارتباط با دکل مخابراتی یک Cell-Phone Jammer است .اینگونه تجهیزات معمولا در نقاطی استفاده می شوند که نیازمند سکوت بیشتری هستند ، به عنوان مثال در سالن های جلسات ، سینما ها و سالن های تاتر و سازمان های دولتی و همچنین نظامی ، نکته قابل توجه این است که استفاده از اینگونه تجهیزات در بسیاری از کشور های دنیا جرم محسوب می شود و در صورت استفاده اشخاص از اینگونه تجهیزات قانون حق تعقیب و دستگیری اینگونه افراد را دارد .


Wireless Jammer چیست

اینگونه تجهیزات در انواع و اقسام مختلفی ساخته شده اند که می توانند برد ( Board) های مختلفی را با توجه به سطح فرکانس تولیدی پوشش دهند که می تواند در سطح کوچک یک اتاق را تا وسعت یک کیلومتر مربع را در نظر گرفت . استفاده غیر قانونی از اینگونه تجهیزات در حقیقت یک نوع حمله با عنوان خارج کردن از سرویس یا همان Denial Of Service محسوب میشود .

جالب اینجاست بدانید در کشور عزیزمان ایران برخی افراد براحتی اینگونه تجهیزات مخرب را برای فروش در اینترنت عرضه می کنند .البته یه موضوع جالب هم اینکه اینجور تجهیزات صرفا محدود به تلفن همراه نیستن و ما تجهیزاتی رو داریم که میتونن بصورت موقت CCTV ها یا همون دوربین های مدار بسته رو مختل کنن ، البته دوربین هایی که با امواج بلوتوث یا بی سیم کار میکنن .


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات