NVR چیست؟ معرفی دستگاه Network Video Recorder

واژه NVR مخفف Network Video Recorder به معنی ذخیره ساز تصاویر تحت شبکه می باشد.از ویژگی‌های قابل ملاحظه این دستگاه‌ امکان مدیریت هوشمند ذخیره‌سازی چندین دوربین مداربسته در یک شبکه به طور هم زمان می‌توان نام برد . يکی از مزایای مهم سیستم های NVR را میتوان Stand-Alone بودن این سیستم ها،به معنی بی نیازی به سیستم جانبی کامپیوتری و PC Server ها برشمرد که باعث پایداری سیستم و تضمین انجام وظایف در طولانی مدت میگردد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو


سیستم های NVR با توجه به سیستم عامل Linux موجود در سیستم و امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات ، توانایی تهیه پشتیبان اطلاعاتی (Backup) از تصاویر بصورت همزمان روی حافظه های مختلف مانند CD یا DVD و USB را دارد.در عین حال با بهره گیری از جدید ترین روشهای فشرده سازی تصویر حجم و زمان Recording را افزایش داده و با انجام Encoding خاص امنیت اطلاعات را حفظ می کند. NVR ها و DVR ها هر دو قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را بر روی هاردهای کامپیوتری دارند و سیستم سخت افزاری آنها قابلیت افزایش ظرفیت تا بیش از چند ترابایت را ایجاد میکنند.

وجود سیستمهای نرم افزاری خاص روی این دستگاهها باعث هوشمند شدن سیستم شده است بطوریکه با شناسایی وقایع تعریف شده امکان انجام ضبط یا فعال کردن سیستمهای ایمنی یا حتی کنترل دربها و آلارم ها و.... را به دنبال داشته است .معمولا دستگاههای NVR دارای ورودی و خروجیهای مختلفی مثل: USB-Audio-RS232-RS485-HDMI-Alarm-VGA-BNC و RJ45 برای ارتباط با شبکه داخلی،مانیتورینگ،دوربین ها،کیبورد و ماوس،ضبط و پخش صدا و ... می باشند.

معمولا پشت دستگاهای NVR تنها " یک " پورت RJ45 وجود دارد که برای ارتباط با دوربین ها،کامپیوتر و یا Storage ها از یک سوییچ استفاده میکنیم.به طوری که تمامی نود های ما به سوییچ و با استفاده از یک Patch Cord از پورت Uplink سوییچ به پورت RJ45 متصل و ارتباط برقرار می گردد. به طور کلی NVR جهت مدیریت و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار میگیرد.


نظرات